6 - 18.07.2014 - Pielgrzymka z rekolekcjami w drodze do sanktuariów Polski i Chorwacji

Od 6 do 18 lipca grupa czterdziestu osób pragnących połączyć wakacyjny wypoczynek z modlitwą i podróżowaniem pod patronatem Apostolatu Margaretka odbyła pielgrzymkę do sanktuariów Polski i Chorwacji.
Czas wędrówki wzbogacały rekolekcje prowadzone przez naszych duchowych opiekunów – ojca Albina Chorążego, naszego proboszcza, oraz księdza Artura Winiarka, misjonarza Świętej Rodziny z Wielkiego Klincza.

Różne były nasze motywacje, kiedy wiele tygodni wcześniej podejmowaliśmy decyzję o wyjeździe: jedni wiedzeni tęsknotą, pragnieniem ponownego odwiedzenia znajomych i jakże bliskich miejsc, inni za namową przyjaciół, rodziny, znajomych lub ze zwykłej ludzkiej ciekawości, a jeszcze inni z nadzieją uzdrowienia, albo uzyskania szczególnych łask, pociechy w cierpieniu, zbliżenia się do Boga w modlitwie…

Wyruszyliśmy kierując się na południe w niedzielę, o 10:00 rano, aby dotrzeć do Częstochowy na Apel Jasnogórski. Następnego dnia rano w czasie Mszy Świętej przed Cudownym Wizerunkiem Częstochowskiej Matki, licząc na Jej opiekę, powierzyliśmy Panu Bogu naszą dalszą drogę. Wzmocnieni modlitwą, kontynuowaliśmy podróż zatrzymując się w Budapeszcie, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć stolicę Węgier „w pigułce”, z pokładu statku płynącego Dunajem, podczas spaceru ulicami miasta, oraz modląc się na zboczu Góry Św. Gellérta w kościele Paulinów, zwanym Kościołem Skalnym.
We wtorek wyjechaliśmy w dalszą drogę. Zatrzymując się wypraszaliśmy łaski w sanktuariach: Cudu Eucharystycznego w Ludbregu oraz chorwackiej Częstochowie – Maryi Bistricy.

Do Hercegowiny dotarliśmy w środę, na pięciodniowy pobyt w Medugorju. Z tego miejsca mieliśmy okazję wybrać się do Dubrownika, Mostaru, Pocitelja, sanktuarium chorwackiego wzorowanego na Lourdes – Vepric oraz zobaczyć wodospady Kravica i Riwierę Makarską.

Próbę sił mieliśmy okazję przeżyć wspinając się po kamienistych zboczach góry Objawień – Podbrdo, rozważając wspólnie tajemnice Różańca Świętego oraz odprawiając Drogę Krzyżową w czasie podchodzenia znacznie trudniejszym szlakiem do szczytu Kriżewaca. Pomimo dużego wysiłku fizycznego była to prawdziwa duchowa uczta, a widok ze szczytów-zapierający dech , bezcenny!

Każdej podróży autokarem towarzyszyła modlitwa różańcowa, koronka do Miłosierdzia Bożego w różnych intencjach, ale przede wszystkim za naszych kapłanów, a na rozpoczęcie dnia – śpiewem Godzinek mogliśmy wyrazić swoje uwielbienie dla Najświętszej Maryi Panny. Dłuższą drogę skracały nam nauki rekolekcyjne przygotowane przez naszych kapłanów. Wygłoszone konferencje dotyczyły: mocy i znaczenia słów w naszym życiu, istoty przykazań oraz tematyki związanej z Rodziną z Nazaretu jako wzoru zawierzenia Bogu dla współczesnych rodzin.

Drogę powrotną urozmaicił nam relaks podczas spaceru po niezwykle pięknym, niemalże „rajskim” chorwackim Parku Narodowym Krka. Niektórzy z nas mogli zażyć kąpieli w kryształowo czystej wodzie u stóp wodospadów lub cieszyć się widokiem pięknej, otaczającej nas przyrody.
Program naszej wyprawy dodatkowo wzbogaciło zwiedzanie Teplickiego Skalnego Miasta-Adrspach w Czechach, a potem prawdziwej perły sakralnej architektury polskiej – kompleksu klasztornego w Krzeszowie.
Poza modlitwą przed cudownym obrazem Matki Bożej Łaskawej atrakcją stał się pobyt i nocleg w klasztorze sióstr Benedyktynek sprawujących piecze nad sanktuarium.
Udział w  międzynarodowych Mszach Świętych w czasie których każdy modli się w swoim języku, a po zmroku Adorowanie Krzyża i Najświętszego Sakramentu poruszały nasze serca tak bardzo, że już pierwszego dnia po opuszczeniu Medugorja pragniemy do niego wracać. O niezwykłości tego miejsca mogą również świadczyć miedzy innymi nawrócenia mieszkańców ośrodka Cenacolo założonego przez siostrę Elwirę w celu uwolnienia młodych ludzi od różnego rodzaju uzależnień, oraz nasze będące w naszych sercach wysłuchane prośby …